Mobilă și durere



Teatrul „Andrei Mureșanu” Sf. Gheorghe

de: Teodor Mazilu
Regie: Cristian Ban
Scenografie: Irina Chirilă
Coloană sonoră: Cristian Ban

Distribuția:
Sile – Sebastian Marina
Gore – Nicholas Cațianis
Urechiatu – Costi Apostol
Melania – Mădălina Mușat
Lizica – Oana Jipa
Paul Arnăutu – Daniel Rizea

Publicul țintă: Toate categoriile de vârstă
Limba în care se joacă spectacolul: Română
Durata spectacolului: 1h 35 fără pauză

 

Sinopsis:
Spectacolul are la bază bine cunoscutul text clasic al lui Teodor Mazilu, „Mobilă și durere”, care este considerat una dintre piesele de rezistență repertorială ale dramaturgului, mult mai agreat decât „Proștii sub clar de lună” sau „Somnoroasa aventură”, „Acești nebuni fățarnici” ori „Frumos este în septembrie la Veneția”. Cu umorul caracteristic, regizorul Cristian Ban aduce textul în actualitate, realizând împreună cu trupa de actori a Teatrului „Andrei Mureșanu” o comedie spumoasă cu iz retro, de care să se poată bucura în egală măsură toți membrii comunității, de la mic la mare.

„Teodor Mazilu a scris, în urmă cu aproape jumătate de secol, un text extrem de actual și în zilele noastre, despre o societate care aparent nu s-a schimbat atât de mult, în care situația financiară și „ambalajul” sunt prioritare. În ciuda acestor aparențe înșelătoare, fericirea trebuie căutată în altă parte.

Pentru spectacolul regizat de Cristian Ban, „Mobilă și durere”, la Teatrul „Andrei Mureșanu” din Sfântu Gheorghe, am conceput o scenografie ce combină elemente specifice anilor ’70 și elemente moderne. Am dorit o simplificare a spațiului, datorită viziunii regizorale și a caracteristicilor sălii. Universul scenografic este sub forma unui spațiu intim, cu pereți cu riflaje și led, cu elemente de mobilier reduse la minim. Riflajele aerisite, fără fundal solid, sugerează expresia „pereții au urechi”, atât de prezentă în perioada comunistă; totodată reprezintă un nou mod de a potența un material atât de uzual, cum este lemnul, materie primă folosită și de cele două întreprinderi descrise de Teodor Mazilu. În acest décor minimalist, jocul actorilor este frumos conturat, aceștia fiind în prim plan. Costumele adaptate cromatic la nuanțele decorului și inspirate din moda perioadei, asigură un melanj între perioada comunismului și anul 2023”, declară Irina Chirilă, scenografa care a realizat decorul montării.

„Așteptăm publicul la un spectacol despre cum se muncea și cum se iubea în România anilor ’70. Pentru unii, poate fi o comedie nostalgică, iar pentru alții, un spectacol fresh în care privim înapoi cu umor și distanțare. În ambele variante, actorii sunt admirabili și merită văzuți pentru felul în care au răspuns acestei provocări”, spune la rândul său regizorul Cristian Ban.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *